جزئيات دورکاري دانشگاه ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
جزئيات دورکاري دانشگاه ها
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 19
نویسنده : مولوی
وزير علوم، تحقيقات و فناوري در اعلام جزئيات دورکاري در دانشگاه ها از آغاز شناسايي شغل هايي در دانشگاه ها که مي توانند به شيوه دورکاري انجام شوند، خبر داد و گفت: تيمي توسط معاون اداري و مالي وزارت علوم براي عملياتي کردن دورکاري در دانشگاه ها تشکيل شده است.

به گزارش مهر، کامران دانشجو امروز دوشنبه در حاشيه يازدهمين جشنواره تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر افزود: درخواست مي کنيم دانشگاهياني که براي دورکاري داوطلب هستند اقدام به ثبت نام کنند. همچنين در وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري در حال احصاء کارهايي هستيم که مي توان آنها را به روش دورکاري انجام داد.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به اينکه پيش بيني اجرايي شدن دورکاري براي چه تعداد شغل در دانشگاه ها يا چه تعداد از دانشگاهيان را مي کند ، گفت: دانشگاه ها مجموعه گسترده اي هستند لذا نمي توانيم در حال حاضر بگوييم چند شغل يا چه تعداد در آموزش عالي مي توانند مشمول دورکاري شوند.

رتبه بندي هاي غربي را قبول نداريم

وي در تشريح ديدگاهي که نسبت به رتبه بندي دانشگاه ها که توسط موسسات مختلف غربي صورت مي گيرد، گفت: شاخص هاي آنها را خيلي قبول نداريم چون شاخص هاي آنها به عنوان مثال نمايه ISI، نمايه هاي داخلي و شاخص هاي ما را قبول ندارند ما شاخص هاي ديگري را قائل هستيم و فکر مي کنيم که رتبه بندي ها بايد بر مبناي آن شاخص ها صورت گيرد که البته اين را فعلا در دنيا نمي توانيم اعمال کنيم.

دانشجو افزود: اگر دانشگاهي ايراني در رتبه بندي هاي غربي رتبه 500 کسب کند، قائل نيستيم که واقعا رتبه اش 500 است بلکه قائل به اين هستيم که در رديف هاي اول دنيا است چون ديدگاه آنهايي که دارند شاخص گذاري مي کنند تک بعدي و مادي است در حاليکه ديدگاه ما دو بعدي يعني مادي و معنوي است. آنها معنا را در شاخص هايشان اصلا دخالت نمي دهند اما ما معنويت را در شاخص هايمان حتما دخالت مي دهيم.

شاخص هاي رتبه بندي ايراني دانشگاه ها

وزير علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان کرد: رتبه بندي که آنها صورت مي دهند از ديد ما نه اينکه بي ارزش باشد اما به هيچ وجه مطلق نيست. آنها با شاخص هاي خودشان و بر مبناي جهان بيني و ديدگاه خود دانشگاه هاي تهران، صنعتي شريف، اميرکبير، علم و صنعت، فردوسي مشهد و ... را در رتبه بندي‌شان معرفي مي کنند اما رتبه بندي که ما داريم دو بعدي است.

دانشجو افزود: ما فعاليت هاي تربيتي، فرهنگي، پژوهشي و اجرايي را در رتبه بندي دانشگاه هايمان در نظر مي گيريم و به اين رتبه بندي قائل هستيم و آن را اصل مي دانيم. اگر بخواهيم به دنبال شاخصه هاي آنها باشيم با فطرت انسان و اعتقاداتمان همخواني ندارد.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه آيا برگزاري آزمون متمرکز دکتري به معناي سلب اختيار دانشگاهها در انتخاب دانشجوي دکتري است، گفت: اختيارت کافي و وافي براي دانشگاه ها در پذيرش دانشجوي دکتري ديده شده است آزمون دکتري دال بر اين نيست که اختيارات از دانشگاه ها گرفته شده است. 3 تا 5 برابر ظرفيت پذيرش هر دانشگاه به دانشگاه معرفي مي شود و آنگاه دانشگاه ها دانشجويان دکتري خود را از ميان آنها انتخاب مي کنند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: